پرینترهای سوزنی پرسرعت و خطی

بررسی مزایای پرینتر سوزنی

بررسی مزایای پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی اولین نسل از پرینترها می باشد که برای چاپ متون از آن استفاده می کردند. پرینترهای سوزنی با توجه به ماهیت عملکردشان و ویژگی های منحصربفردی که دارند امروزه بسیار پرکاربرد هستند و برای چاپ اسناد مالی و بانکی ، صورتحساب ها و فاکتورها ، چک و دفترچه با ماندگاری بالا استفاده می شوند. این پرینترها عموماً چاپ سیاه و سفید دارند ، هرچند برخی ریبون های رنگی هم برای این نوع پرینتر ها ارائه شده است. این چاپگرها در بانک ها و صندوق های قرض الحسنه ، واحدهای خزانه داری سازمان ها ، بیمه ها و مراکز خدمات درمانی و ..... استفاده می شود.

ساختار و عملکرد پرینتر سوزنی

پرینتر سوزنی ، دارای تعدادی سوزن ( 9 سوزنی یا 24 سوزنی ) که بصورت ماتریسی و ردیفی ، در ابعاد بسیار کوچکی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، می باشد. این نوع پرینترها می توانند بر روی انواع کاغذهای شیت ، بهم پویسته ، کاربنلس ، چندلایه و دفترچه ، عمل چاپ را انجام دهد. برای چاپ بر روی کاغذها ، سوزن هایی که درون پرینت هد دستگاه قرار دارد ، برروی نوار جوهری ( ریبون ) ضربه زده ، و جوهر را به درون تار و پود کاغذ انتقال می کند. پرینترهای سوزنی ای که دارای 24 سوزن هستند ، کیفیت چاپ به مراتب بیشتری از پرینترهای 9 سوزنی هستند.

هرچقدر تعداد ضربه های سوزن بیشتر باشد ، به همان میزان کیفیت و وضوح چاپ نیز بیشتر می شود ، اما در ازای آن سرعت چاپ کاهش می یاد. البته امروزه پرینترهای سوزنی پرسرعتی وجود دارد که می توانند با سرعت زیاد ، کیفیت چاپ بسیار مناسبی را ارائه دهند. پرینتر سوزنی از لحاظ ساختار تنوع زیادی ندارند و بصورت کلی به سه دسته ماتریسی ، خطی و فلت بد تقسیم بندی می شوند. این پرینترها اما ، از نظر عملکرد دارای تنوع های زیادی هستند. پرینترهایی که مخصوص چاپ نسخه ها یا قبوض هستند، برخی دیگر پرینترهایی هستند که ویژه چاپ بر روی انواع دفترچه ها و کارت ها هستند و نهایتاً پرینتر سوزنی پرسرعت و پرینتر خطی که برای چاپ روزانه 2000 برگ هستند.

چنانچه تمایل دارید در رابطه با پرینتر چک و دستگاه پرفراژ چک بیشتر بدانید ، مقالیه‌ی پرینتر چاپ چک و علت استفاده از آن ها را مطالعه نمایید.

با وجود این که پرینتر سوزنی نسبت به پرینترهای لیزری ، لیبل پرینتر و حرارتی کیفیت پایین تری دارد اما به علت سرعت چاپ و صرفه جویی اقتصادی ، چاپ ماندگار و امنیتی ،بسیاری از بانک ها ، شرکت ها و ادارات دولتی از این نوع پرینتر استفاده می کنند.

پرینتر سوزنی

مزایا و ویژگی های پرینتر سوزنی چیست؟

پرینتر سوزنی از لحاظ اقتصادی و هزینه ، در مقایسه با پرینترهای لیزری بسیار بسیار با صرفه تر است ، چرا که علاوه بر اینکه هزینه های جاری بسیار پایینی دارند ، خرابی بسیار کمتری دارند. در واقع می توان گفت در مقایسه با پرینترهای لیزری ، با توجه به خروجی و تعداد چاپی که می دهد ، در واقع اصلاً خرابی و یا هزینه جاری ندارد. البته که سرعت این پرینترها در مقایسه با برخی پرینترهای لیزری کمتر است ، اما امروزه پرینترهای سوزنی پرسرعت و خطی ای هستند که با سرعت بسیار بالایی می توانند همان ویژگی های چاپ را به کاربر ارائه دهد. علاوه برآن قادر هستند در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی را پرینت کنند. این پرینترها دارای عمر بسیار مناسبی هستند و در صورت سرویس و نگهداری صحیح ، سالیان سال می توانند برای شما کار کنند. این ویژگی های مثبت پرینتر سوزنی و خطی موجب جذب بسیاری از کاربران شده است. تمام پرینترها برای چاپ نیاز به مواد مصرفی و اقلام یدکی دارند و پرینترهای سوزنی هزینه های جاری مواد مصرفی و اقلام یدکی بسیار کمتری نسبت به سایر پرینترها استفاده می کنند. 

پرینترهای سوزنی برای چاپ صرفا از روش خط به خط استفاده می کنند. پرینترهای سوزنی مدرن می توانند از طریق پورت های USB ، شبکه و پارالل درون انواع جریان های کاری قرار بگیرند. هد پرینتر سوزنی از تعدادی سوزن تشکیل شده است که در یک یا دو خط قرار می گیرند چنان چه در دو خط قرار بگیرند کیفیت چاپ افزایش پیدا می کند. سیگنالی که از سوزن ها به کاغذ ها انتقال پیدا می کند سبب چاپ بر روی کاغذها می شود. فناوری پرینترهای سوزنی از کاربن برای چاپ تصاویر استفاده می کنند.

Tally Dascom Dot Matrix Printers

پرینتر چک

گسترش علم و فناوری موجب افزایش تقاضا برای جا به جایی پول شده است یکی از روش های جا به جایی پول استفاده از چک می باشد از این رو برای چاپ چک نیاز به یک دستگاه چاپگر مطمئن داریم عموما در بانک ها برای چاپ چک از دستگاه پرینتر چک سوزنی استفاده می شود این نوع از پرینترها به دلیل فناوری خاصی که در ساخت آنها استفاده شده می شود از هرگونه تقلب جلوگیری می کنند. مزیت کاربردی پرینتر چک این است که ضریب اطمینان صدور چک به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد و در مقابل احتمال تقلب در چاپ چک را به صفر می رساند.

البته در برخی از مواقع برای پرینت چک از پرینترهای لیزری نیز استفاده می شود اما این نوع از پرینترها به علت نوع فناوری خاصی که دارند احتمال تقلب را افزایش می دهند چکی که توسط پرینترهای لیزری چاپ شده باشد ، به سادگی قابلیت پاک شدن دارد. به همین علت به هیچ وجه برای امور مالی و صدور چک استفاده از پرینتر لیزری توصیه نمی شود.

پرینتر چک تالی داسکام مدل T5040 که به اختصار پرینتر تالی 5040 نیز نامیده میشود ، پرینتری است که قابلیت چاپ چک و پرفراژ را دارد.

پرینتر سوزنی و چاپ چک

پرینترهای سوزنی تالی داسکام و پرینترهای خطی تالی جنیکام

پرینترهای سوزنی تالی داسکام یکی از بهترین و مدرن ترین چاپگرهای سوزنی در بازار جهان و ایران می باشد. همانطور که میدانید یکی از دلایل عمده ی محبوبیت پرینترهای سوزنی تالی ، سرعت چاپ آن ها در کنار کیفیت چاپ مناسب می باشد پرینتر های تولیدی برند تالی داسکام و تالی جنیکام از سرعت قابل توجهی برخوردار هستند. سرعت پرینترهای سوزنی تالی موجب افزایش راندمان کاری این پرینتر و کاربر آن می شود. کیفیت پرینتر سوزنی تا حد زیادی وابسته به تعداد و فاصله ی سوزن های هد دستگاه می باشد. اکثر پرینترهای سوزنی تالی دارای 24 سوزن هستند که فاصله آن ها از کاغذ و ریبون ، قابل تنظیم است. پرینترهای تالی داسکام و تالی جنیکام از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند. با پرینترهای تالی داسکام می توان به صورت ماهانه تعداد زیادی برگه را چاپ کرد. پورت به کار رفته در پرینترهای تالی داسکام از نوع یو اس بی و پارالل و شبکه می باشد.

هد دستگاه و ریبون آن عمر طولانی و مناسبی دارند. میزان حافظه داخلی دستگاه های تالی داسکام مناسب است و با درایورهای مخصوص ویندوزهای 32 بیتی و 64 بیتی دارند که آن ها را برای استفاده در هر محیطی آماده و سازگار می کند.

از جمله این نوع پرینترها ، پرینتر سوزنی تالی 2280 را می توان مثال زد.

کاغذهای مورد استفاده در پرینترهای سوزنی تالی داسکام چگونه هستند؟

کاغذهایی که برای پرینت استفاده می شوند انواع گوناگونی دارند به عنوان مثال: کاغذ شیت، کاغذهای چند لایه ، انواع دفترچه ها و... وزن کاغذهای استفاده شده برای پرینت در حدود 52 تا 500 گرم بر مترمربع می باشند. ویژگی اصلی پرینترهای سوزنی چاپ بسیار کم هزینه می باشد اما امروزه می توان از جوهر رنگی برای چاپ رنگی تصویر استفاده کرد.

کاغذ پرینتر سوزنی

ویژگی های پرینترهای تالی داسکام و تالی جنیکام

  • سرعت بالای پرینترهای تالی در مقایسه با سایر پرینترهای سوزنی ، این پرینترها را به کلی متمایز کرده است. البته پرینترهای تالی داسکام و پرینترهای خطی تالی جنیکام در مقایسه با سایر پرینترها از حافظه ی بالاتری نیز برخوردار هستند.
  • این پرینترها دارای درایور مخصوص ویندوزهای 64 بیتی و 32 بیتی هستند و در کلیه سیستم عامل ها به سادگی نصب و راه اندازی می شوند.
  • پرینترهای سوزنی تالی داسکام و تالی جنیکام ، دارای فارسی سازی سخت افزاری هستند بگونه ای که در محیط های یونیکس می توانند کلیه ی فونت های فارسی را در ابعاد و سایزهای متفاوت پرینتر نمایند.
  • از هد دستگاه های پرینترهای تالی داسکام برای مدت طولانی تا حدود پانصد میلیون حرف، نشان و کاراکتر می توان استفاده کرد.