پرینترهای حرارتی و لیبل زن

پخش گرم و پرینترهای مورد نیاز

پخش گرم و پرینترهای مورد نیاز

انواع پخش کالا

به طور عمده شرکت های پخش به دو دسته با نام های پخش گرم و پخش سرد تقسیم می شوند. زنجیره صدور فاکتور برای پخش سرد و پرینترهای به صرفه و کاربردی برای این پخش به طور کامل در مقاله های پیشین سایت واریان شرح داده شده که شما با کیلیک بر روی  چالش‌های صدور فاکتور از مرحله توزیع زنجیره تامین در شرکت‌های پخش   میتوانید مقاله کامل را مطالعه فرمایید . 

به طور کلی در مقابل پخش سرد، پخش گرم قرار میگیرد که نوعی روش توزیع به صورت حضوری است که در آن سفارش گیری و تحویل کالا به صورت همزمان انجام میشود . این روش اغلب برای کالاهای دارای انقضای کوتاه مانند مواد غدایی استفاده میشود. برخی از مواد غذایی مانند لبنیات علاوه بر انقضای محدود ، نیازمند شرایط نگهداری خاصی در ماشین حمل نیز هستند که باید در مدت زمان کوتاهی ثبت سفارش و ارسال کالا صورت گیرد که در اینصورت ، استراتژی پخش گرم را می توان برای این نوع کالاها ، مناسبتر دانست.

در استراتژی پخش گرم ، در بازه های زمانی مرتب و یا حتی روزانه ماشین پخش شامل راننده و موزع در سایت مشتری حاضر میشوند. سفارش گیری کاالاها انجام میشود و در همان لحطه فاکتور فروش صادر و کالا به مشتری تحویل داده میشود. در اتمام روز نیز تمامی فاکتورهای فروش توسط سرپرست موزعین جمع آوری شده و به حسابداری تحویل داده میشود.  بر خلاف پخش سرد که عملیات سفارش گیری، صدور فاکتور و تحویل کالا طی چند روز انجام میشد، در پخش گرم توزیع با سرعت بالایی در حال انجام است و به کمک موبایل پرینتر و گوشی یا تبلت همراه فاکتورها در چند نسخه صادر میشوند.

مزایای پخش گرم

در پخش گرم، ویزیتور به همراه موزع و کالای موجود در ماشین به سایت مشتری مراجعه میکنند و همزمان با سفارش گیری کالاهای مورد نیاز مشتری را به او تحویل میدهند.  از آنجایی که عملیات سفارش گیری و تحویل جنس در یک زمان  انجام میشود هزینه های انبارداری و بالتبع زمان مورد نیاز برای توزیع هم کاهش پیدا میکند. 

در شبکه پخش مویرگی ، توزیع کالاهای همچون مواد غذایی و لبنیات با توجه به نوع نگه داری بهتر است از طریق پخش گرم انجام بگیرد

معایب پخش گرم

در پخش گرم از آنجایی که سفارش گیری در فروشگاه های متعدد انجام میشود تعداد دفعاتی که ماشین پخش باید بایستد زیاد است و میتواند پیامدهایی همچون خستگی راننده و استهلاک خودرور را در پی داشته باشد. به جهت این که کالاهایی همچون مواد غذایی با این روش توزیع میشوند خودروها باید شرایط ویژه ای برای حمل و نقل کالاها داشته باشند و در صورت بروز مشکلاتی مانند خرابی ماشین ، خسارات زیادی میتواند به آمار فروش روزانه پخش گرم وارد شود. مشتریان در  پخش گرم با توجه به سرعت بالای ثبت سفارش امکان دارد با بروز مشکلاتی همچون عدم مرجوعی کالاهایی با تاریخ انقضای محدود روبرو شوند

چه پرینترهایی برای صدور فاکتورهای پخش گرم مناسب است؟

از آن جایی که ویزیتورها و موزعین باید در طول روز برای تعداد زیاد مشتری ، فاکتورهای متفاوتی صادر کنند ، نیازمند چاپگری هستند که بتواند در محل و به آسانی ، جهت صدور فاکتور ، مورد استفاده قرار گیرد. به این چاپگرها ، پرینتر حرارتی همراه ، یا پرینتر قابل حمل می گویند. این پرینترها باید سبک بوده و قابلیت جابجایی آسان داشته باشند. ضمن آن که الزاماً باید باتری قوی داشته باشند تا در طی ماموریت موزع و ویزیتور ، همواره روشن و فعال باشد. این پرینترها باید قابلیت بی سیم داشته باشند. یعنی بتوانند از طریق پورت بلوتوث یا وایرلس ، با موبایل یا کامپیوتر دستی موزع ارتباط برقرار کرده و دستور چاپ را دریافت نماید. در درجه بعدی کاربری پرینترها ی انتخابی باید برای موزعین ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی باشد

یکی از دستگاه های کاملا کاربری که برای پخش گرم معرفی میشود موبایل پرنترهای Tally Dascom DP-230L می باشد که توسط کمپانی آلمانی داسکام طراحی و ساخته شده اند .

موبایل پرینتر DP-230L به راحتی امکان وصل شدن به موبایل یا پرینتر موزع و ویزیتور را با پورت های usb  و بلوتوث دارد .با کمک نرم افزار اندرویدی پزینتر تالی داسکام به راحتی میتوانند از طریق اپلیکبشن مد نظر خود برای پرینتر فاکتورها را تحت عنوان دستور چاپ ارسال کنند .موبایل پرینتر 230 تنها 400 گرم وزن دارد که به راحتی در مسیرهای ویزیت قابل حمل است . ابعاد آن 111x112x56mm است که باعث میشود کاربر بتواند با یک دست و به راحتی با پرینتر کار کند.

حداکثر عرض رول قابل استفاده در موبایل پرینتر تالی داسکام 80 میلیمتر است که با کمک ضامن 60  میلیمتری آن ، می توانید از رول های حرارتی 60 میلیمتری نیز استفاده نمایید. سرعت چاپ نیز در حالت استاندارد 76.2 میلیمتر است و با توجه به اینکه این پرینتر همراه از مفسرهای زبانی ZPL II ، ESC/POS و CPCL پشتیبانی می کند ، شما می توانید طیف گسترده ای از اشکال ، فونت های فارسی و لاتین ، بارکدهای میله ای و یک بُعدی ، QR Code ها و بارکد های دوبُعدی را چاپ نمایید و مشکلی برای چاپ فاکتورهای فروش نداشته باشید.

از آنجایی که موزعین و رانندگان در طول مسافت امکان شارژ کردن موبایل پرینترها را ندارند میتوانند از مزیت باتری این پرینتر استفاده کنند که تنها با یک  ساعت شارژ ، پاسخگوی نیاز چاپ پرینت های روزانه مشتریان است.

علاوه بر پرینتر حرارتی قابل حمل DP-230L ، کمپانی داسکام آلمان ، فیش پرینتر همراه DP-330 را نیز به عنوان موبایل پرینتر قابل حمل و صنعتی ارائه کرده است. 

شرکت واریان تامین کننده انواع چاپگرهای حرارتی همراه و موبایل پرینتر

شرکت واریان وارد کننده مسقیم و تنها نماینده انحصاری شرکت تالی داسکام در ایران است که موبایل پرینترهای  تالی داسکام 230 را در چند سال اخیر در بازار ایران توزیع میکند. تمامی موبایل پرینترهای تالی داسکان، با 18 ماه گارانتی شرکت واریان و 10 سال خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه میشوند که این موضوع میان رقیبان خود در زمینه خدمات بی نظیر است.

جهت رفاه حال مشتریان تمامی خدمات مشاوره، نصب و راه اندازی توسط کارشناسان فنی شرکت واریان به صورت رایگان انجام میشود.

برای دریافت مشاوره های بیشتر و دریافت راه حل های مدرن برای مشکلات چاپی خود میتوانید از خدمات مشاوره ای کارشناسان فروش شرکت واریان نیز بهره بگیرید . کافیست روی لینک زیر کلیلک کرده تا وارد صفحه چت شوید یا با شماره 02188754871 داخلی 333 تماس بگیرید تا به طور مستقیم با کارشناسان واحد فروش صحبت کنید.