آکادمی

نصب ریبون پرینتر چک تالی T5040

نصب ریبون پرینتر چک تالی T5040

در این آموزش ، تلاش شده است که با جزئیات نحوه صحیح نصب ریبون پرینتر سوزنی تالی T5040 ارائه شود. توجه داشته باشید که حتماً قبل از نصب ریبون ، پرینتر را خاموش نمایید. این نکته حائز اهمیت است که هرجایی درون دستگاه و کاست ریبون ، که دارای رنگ سبز است ، نشان دهنده آن است که کاربر دستگاه مجاز است به آن دست بزند. نا گفته نماند که پرینت هد دستگاه از این قائده مستثنی است. 

چنانچه برای اولین بار ، نسبت به نصب ریبون اقدام می نمایید لطفاً توجه داشته باشید که چنانچه حین نصب ، نوار ریبون دچار تاب خوردگی شد ، ابتدا تاب نوار ریبون را بگیرید و آن را صاف نمایید ، سپس ریبون را در جای خود قرار دهید.

برای شروع ، ابتدا پرینتر را خاموش کرده و سپس درب بالای پرینتر تالی T5040 را باز کنید. اهرم سبز رنگ سمت راست را فشار دهید تا مکانیزم چاپ از جای خودش جدا شده و بالا بیاید. با دست و با فشار کمی ، پرینت هد دستگاه را به سمت وسط دستگاه هدایت نمایید. سپس ریبون را از جعبه خارج نمایید و بگونه ای در دست بگیرید که چرخ دنده سبز رنگ و بزرگ کاست ریبون رو به بالا و سمت راست باشد. به همین شکل ریبون را روی دستگاه قرار دهید. به هیچ عنوان ریبون ماکس ( قطعه پلاستیکی سبز رنگ روی ریبون ) را از روی نوار ریبون جدا نکنید ، چرا که بدون آن امکان نصب نمودن ریبون وجود ندارد. از درگیر شدن چرخ دنده سبز رنگ بزرگ با چرخ دنده های سفید کوچک درون دستگاه اطمینان حاصل نمایید نهایتاً قطعه سبز رنگ روی نوار ریبون ( ریبون ماسک ) را از زیر پرینت هد ، و بگونه ای که نوار ریبون ، پشت غلتک هد بیفتد ، قرار داده و به سمت بالا فشار دهید تا در جای خودش قرار گیرد.

نهایتاً با فشار دادن لیبل سبز رنگ بزرگ ، روی شاسی مکانیزم چاپ ، آن را به سمت پایین هدایت کنید تا در جای خودش قرار گیرد. درب دستگاه را ببنید و پرینتر را روشن کنید.

پرینتر تالی T5040 یک پرینتر چک یا پرینتر بانکی است که قابلیت استفاده در کلیه واحدهای مالی سازمان ها و شرکت ها را دارد. همچنین برای دانلود درایور تالی 5040 نیز می توانید به بخش خدمات پس از فروش مراجعه نمایید

نصب ریبون پرینتر چک تالی T5040 | واریان

به اشتراک بگذارید: